BUILDINGS.PL
Oszczędzanie energii rozpoczyna się od nauki w jaki sposób można to zrobić
Zapisz się do naszego Newslettera
24 lut 2015 / Philips /

Aplikacja HUE dla niesłyszących

Nowa innowacyjna aplikacja od Convo wykorzystująca technologię zintegrowanego oświetlenia Philips Hue odmienia życie osób niesłyszących

hue philips

Aplikacja Convo Lights opracowana dla Philips Hue, zintegrowanego systemu domowego oświetlenia, wykorzystuje światło do powiadamiania osób niesłyszących o połączeniach telefonicznych i innych sygnałach dźwiękowych, które w normalnych warunkach mogłyby im umknąć. Dzięki aplikacji firmy Convo, należącej do i zarządzanej przez osoby głuche, która dostarcza usługi wideofoniczne oraz tłumaczeniowe dla społeczności osób niesłyszących, użytkownicy mogą tworzyć personalizowane „świetlne dzwonki”, które pozwalają im rozpoznać osobę dzwoniącą oraz wyregulować natężenie światła w pokoju, aby lepiej zobaczyć tłumaczenie migowe na ekranie.
Korzystanie z Convo Lights jest możliwe dzięki Philips Hue – innowacyjnej platformie otwartego oprogramowania, która od wprowadzenia na rynek w zeszłym roku umożliwiła niezależnym programistom z całego świata opracowanie niemal 200 aplikacji.
Według przedstawicieli firmy Convo to innowacyjne rozwiązanie pozwala osobom niesłyszącym zmodyfikować swoje najbliższe otoczenie, umożliwiając im wizualny odbiór świata, oraz poczuć się pewniej i lepiej skomunikowanym w swoim domu. Wprowadzenie tej aplikacji stało się motorem zmian w obszarze działalności biznesowej osób głuchych. Mogą teraz liczyć na zwiększone zyski i większą grupę stałych klientów, ponieważ już dłużej nie umykają im ważne służbowe telefony:

„Przed wdrożeniem aplikacji Convo Lights traciliśmy ponad 50% naszych połączeń”, mówi Russ Stein, niesłyszący właściciel pizzerii Mozzeria w San Francisco. „Teraz jesteśmy na równi z przedsiębiorcami słyszącymi, nie odbieramy zaledwie 5% połączeń telefonicznych”. Dzięki Convo Lights możemy prowadzić bardziej dochodowy biznes – przyjmujemy znacznie więcej rezerwacji, wiemy, że możemy wejść do naszej restauracji zupełnie swobodnie, bowiem odbierzemy każdy telefon”.
„Philips Hue z upowszechnionym dostępem do interfejsu API umożliwił nam nadanie czynności korzystania z telefonu przez osoby głuche naturalnego i przyjaznego charakteru dzięki aplikacji Convo Lights,” powiedział Jarrod Musano, Dyrektor generalny Convo. „Osoby niesłyszące doświadczają czegoś, co jest atrakcyjne wizualnie oraz w pełni dostosowane do ich potrzeb w systemie Hub – to naprawdę ważna innowacja. Reakcja społeczności osób niesłyszących była w przeważającej mierze pozytywna, a to dopiero początek”.
Po sukcesie aplikacji Convo Lights, technologia jest teraz modernizowana we współpracy z Philipsem w celu większej automatyzacji wnętrz mieszkalnych osób głuchych, obejmującej m.in. sygnały świetlne zintegrowane z dzwonkami do drzwi oraz czujnikami dymu.
Jeroen De Waal, Dyrektor Generalny działu domowych systemów zintegrowanego oświetlenia w Philips Lighting, powiedział: „Od początku Philips Hue był tworzony jako system otwarty, który umożliwia deweloperom oprogramowania tworzenie nowych aplikacji. Otwarty API odnosi coraz większe sukcesy, ostatnio zwyciężył w kategorii „Najlepszy API dla Internetu przedmiotów” w prestiżowym konkursie Digital Accelerator Awards w San Francisco. Początkowo nikt się nie spodziewał, że system Hue będzie służyć społeczności osób głuchych – to doskonała wiadomość, że firma Convo wykorzystała nasz system do stworzenia rozwiązania, które naprawdę poprawi jakość życia ludzi”.

Convo dostarcza usługi VRS (ang. Video Relay Services), dzięki którym osoby niesłyszące mogą komunikować się za pośrednictwem telefonu z osobami słyszącymi w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem tłumacza języka migowego. Nowa aplikacja płynnie integruje zintegrowany system oświetleniowy Philips Hue z Convo Mobile VRS, poprawiając jakość życia osób niesłyszących. Teraz mogą korzystać z funkcji, które wcześniej były poza ich zasięgiem:

  • Sygnały świetlne umożliwiające otrzymanie informacji o połączeniach przychodzących przy użyciu światła

  • Personalizowane sygnały świetlne i rozróżnianie osób dzwoniących

  • Powiadomienia świetlne o nieodebranych połączeniach, zapewniające lepszą komunikację

  • Optymalny poziom oświetlenia dla osób niesłyszących, aby rozumiały i były rozumiane przez tłumacza języka migowego

Początkowo aplikacja była dostępna wyłącznie w USA, jednak z uwagi na duży sukces firma Convo planuje teraz rozszerzyć zakres swoich usług na cały świat.

Góra
Komentarze
Brak komentarzy, podziel się swoją opinią jako pierwszy....
Dołącz do Forum

Kalendarium